Şubat maaşlarını kimler zamlı alacak?

Önce işçi sonra da emekliye gelen zamlı maaşlar, torba yasa ile tüm kesimlere geldi. Esnaftan muhtara kadar bir çok kesim bu ay zamlı maaş alacak

Güncelleme:
Paylaş
Şubat maaşlarını kimler zamlı alacak?
Seçim öncesi verilen sözler tek tek tutuluyor. Hükümet, seçim öncesinde verdiği müjdeleri hızla hayata geçiriyor. Çalışan emeklilere, muhtarlara, polislere, gençlere, esnafa, çiftçiye, doğum yapan işçi ve memurlara müjdelerin yer aldığı torba yasa Meclis'ten geçti. Bu ay içinde Cumhurbaşkanı'nın onayından geçmesi beklenen düzenlemeler, Şubat'ta pek çok kesimin maaşını artıracak. Memurlara verilen 1 derece artışı da bu ay maaşlara yansıyacak. Emekli esnaf, memur, polis, muhtar zamlı maaş alacak...

Derece zammı
Ocakta maaşları yüzde 6 + 0.90 artırılan memurlar, Şubat'ta bir zam daha alacak. Memurların maaşlarına ve emekli ikramiyelerine bu ay 'derece' zammı yansıyacak. 15 Ocak 2016'da görevde bulunan kamu görevlilerinden daha önce ilave 1 derece verilmemiş olanlara verilen 1 derece, maaşı artıracak. 1.2 milyon memur derece zammını 15 Şubat'ta maaşında görecek. Maaşlarda diğer zamlar ve derece artışıyla birlikte 400 liraya varan artış olacak. Yaklaşık olarak 4'üncü derecenin 1'inci kademesine yükselen hemşire 124 lira, polis 106 lira, avukat 140 lira, zabıt katibi 279 lira, vaiz 134 lira, öğretmen 95 lira, memur 130 lira, hizmetli 83 lira zam elde edecek.

Polise 580 lira artış
Polis, uzman erbaş ve uzman jandarmaların ek göstergeleri 2.200'den 3.000'e çıkartıldı. Uzman erbaşlar 1'inci dereceye kadar yükselebilecekler. Emniyet hizmetleri sınıfı kadrolarında görev yapanlara verilen emniyet hizmetleri tazminatı yüzde 25 artırılacak. Düzenleme polislerin maaşlarında 240 lira ile 580 lira arasında artış getirecek. Bu düzenlemeden 96 bin uzman erbaş ve jandarma ile 361 bin aktif ve emekli emniyet görevlisi yararlanacak.

Emekliye 323 lira zam
Emekli olduktan sonra esnaflık yapan ve sayıları 600 bine yaklaşan sigortalı, daha önce yüzde 15'ten yüzde 10'a düşürülmüş bulunan Sosyal Güvenlik Destek Primi'nden tümüyle kurtuldu. SSK, Bağ-Kur veya Emekli Sandığı'ndan emekli olduktan sonra esnaflık yapanlar artık destek primi ödemeyecekler. Böylece emekli aylıklarından her ay kesilen yüzde 10 oranındaki destek primi artık ceplerinde kalacak. Çalışan emekliler, kesintinin kalkmasıyla 110 lira ile 323 lira arasında gelir artışı elde edecek.

Muhtara da müjde
Yeni düzenlemelerin hayata geçmesiyle; muhtar maaşları 350 lira artırılacak. Halen 950 lira olan muhtar maaşları, bin 300 liraya yükselecek.

2 yıl prim devletten
İşbaşı eğitim programı çerçevesinde işverenlerin yapacağı harcamalar vergi matrahından düşürülecek, ilave desteğe kavuşacaklar. Ayrıca, programı tamamlayan gençleri 3 ay içerisinde işe alan işverenden, 42 aya kadar işveren sigorta primi alınmıyor. 51 ilde uygulanmakta olan yüzde 6 oranındaki işveren sigorta primi muafiyetinin kapsamı genişletildi. Bundan böyle, 1 işçi çalıştıran işveren dahi yüzde 6 prim teşviğinden yararlanacak.

Diğer Haberler