Röportaj
09 Şub 2015 16:02 Son Güncelleme: 10 Oca 2019 02:22

Keşfedilmemiş koylarda Türk insanına hizmet

Yıllarca digital dünyada hizmet veren Meta Bilişim İnşaat, gayrimenkule Bodrum’dan girdi. Iasos Beach Club Bodrum projesinde sadece Türk vatandaşlarına satış yapan icralık.com’un da sahibi Özoral, önümüzdeki süreçte de bakir koyları yaz kış yaşanır hale getireceklerini söyledi

2008 yılında yayın hayatına başlayan 600 bin üyesi bulunan icralık.com sitesinin sahibi Can Emrah Özoral  inşaat sektörüne adım attı. Meta Bilişim İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Can Emrah Özoral, Bodrum’daki Iasos Beach Club Bodrum projesini ve gelecekte yapacaklarını emlakeki.com’a anlattı…

** İcralık.com’un akabinde gayrimenkule nasıl girdiniz?
2008 yılında icralık.com’u kurduk. İlk kez yapılan bir iş olması hasebiyle çok ses getirdik. Ciddi bir üye patlaması yaşadık. 600 bin kayıtlı kullanıcımız var hai hazırda. 30 bin kadar da VIP yani ücretli üyemiz var. Bu kişiler sürekli ihale takip ediyor ve ihale alıyorlar. Bir işadamı dostumuzla sohbet ederken  yaptığımız işi anlattık. O da bize bir konut projesi olduğundan bahsetti. Kendisine satışta destek olmamızı istedi. Biz de kabul ettik. Yaklaşık 6 ay içerisinde 500 küsür daire sattık.  Bir günde 70-80 müşteri bulduğumuz oldu. Akabinde başka firmalarla da sürdü.

** Bodrum projeniz nasıl doğdu?
Ben bir Bodrum hayranıyım. Her yıl giderim. Son yıllarda okul ve Ramazan Ayı’yla Bodrum’da yaz sezonu daralıyor. Belirli sürelerde yoğun kalabalık yaşanıyor. Bodrum’da lokasyon çok önemli. Havaalanı ve şehir merkezi mesafeleri çok uzun. Ayrıca sakinlik de çok zor bulunuyor. Yakın bir dostum Bodrum’lu. Bir yerden bahsetti. Gittik gördük. Ama o ana kadar hiç inşaat aklımızda olan bir sektör değildi. Iasos bölgesine yani halihazırda inşaat yaptığımız araziye götürdü beni. Ağustos ayına rağmen, muhteşem bir koy ve harika bir deniz vardı karşımda. Ortaklarımla konuştum. Havaalanına çok yakın lokasyonuyla, sakinlik,doğa ve denizle birarada bir iş yapmaya karar verdik. Kendimiz yapalım minimum kar marjıyla hemen stoğumuzu bitirelim istedik.

** Ve karar verildi…
Evet. Marka çok önemli bu işte. İsim bilinirliği çok önemli. İlk eteapta bu yıl ön taraftaki blokları yapalım, havuz ve sosyal alanları faaliyete sokalım istedik. Gerekirse para kazanmayalım ama bitirelim. Bir sonraki yıl da arka kısımları bitiririz istedik. İlk 24 daireyi satışa çıktık. Ama bir hafta sonra bizde hiç daire kalmadı. Müşterimiz Bodrum’a gidip görmek konusunda sıkıntı yaşanır diye düşündük. Ama öyle olmadı.

** Şu anda kaç daireniz var satışta?
Bodrum’a görmesi için her götürdüğüm vatandaş almak istedi. Sonrasında da arkadaki 3 bloğun 30 dairesini satışa çıktık. O da bir ay içerisinde tükendi. Daha fazla eleman ve planlamayla 84 dairemizin inşasına başladık. Bu işte önce güvendir. Çünkü bir kişi size 20 kişi olarak geri dönüyor.

** Ne zaman teslim edilecek?
Elimizde hiç daire kalmadığı için son 60 daireyi de dahil ettik projeye. Plaja 100 metre yürüme mesafinde bulmak çok zor Bodrum’da. Özel plajı olan yer yok denecek az. Bu yaz başı yani 2015 temmuz başı itibariyle oturumlarımız başlayacak. 144 dairenin de teslimi bu yaz olacak.

Her koyumuz bir Bodrum
İNŞAAT sektörünün ciddi bir tanıtıma ihtiyacı olduğunu söyleyen META İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Can Emrah Özoral, “Yurtdışındaki tatil bölgelerini biz nasıl gezip görüyorsak, bize de gelinip yaşanması gerek.” dedi ve ekledi: “Amsterdam, Paris denilince sahil şeridi var ama plaj yok. Konumumuz itibariyle 100 tane Bodrum çıkar Türkiye’den. Biz de Ege ve Akdeniz bir pırlanta. Kıymetini bilmeli ve göstermeliyiz.”

Yabancıya satış yapmıyoruz
Fiyatlarımız da TL üzer

“İNŞAATA giriş noktamız Iasos Beach Club Bodrum oldu” diyen Özoral, şöyle devam etti: “Bundan sonraki süreçte de kıyı şerindindeki arsaları değerlendirerek devam edeceğiz. Keşfedilmemiş, bakir koylara girerek Türk vatandaşalarına özel projeler üreteceğiz. Bölge İngiliz turist yoğunluğunda. Halihazırda 10 tane firmadan istek var. Fiyatlar da çok uygun. Talep yoğun ama biz  yabancıya satışı biz kabul etmiyoruz.”
Vitrin tamamdır
İŞTE PROJE DETAYLARI

PROJELERİNİN bölgedeki en uygun fiyatlı ve kaliteli projelerinden biri olduğunu söyleyen Can Emrah Özoral, tam bir aile ortamı inşa ettiklerini belirtti. Özoral, şunları söyledi: “Fiyatta ilk çıkışımız 160 bin TL seviyesindeydi. Projenin tamamı 1+1 olarak dizayn edildi ve beyaz eşyası ve klimaları da içinde. En kaliteli ürünleri kullandık. Kalebodurundan, boyasına, kapısından banyo malzemelerine kadar birinci kalite malzeme kullandık. Belgeli ve markalı olmayan hiç bir ürün kullanmıyoruz. Panoromik deniz manzaralı bir site. Resepsiyon hizmeti olacak. Yazlıklarda en büyük ihtiyaç temizliktir. Bu ihtiyaç hasebiyle bir house keeping uygulaması olacak. ‘Kendimiz ne isteriz’le yola çıktık. Muhteşem manzara eşliğinde restaurant olacak. Her daire kesintisiz deniz manzaralı ve balkonlu. Barbeküsü olan tek 1+1 diyebiliriz. Sauna ve hamam dahi var. Tekne için de bir yerimiz olacak. Çünkü bu bizim ilk projemiz ve vitrinimiz. Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır. Şuan fiyatlar, 250 bin TL TL'den başlıyor ve sadece Türk Lirası satışı yapıyoruz. En büyük özelliğimiz de bu.”

Yeni otel ve projeler…
GAYRİMENKUL piyasasında bir oyuncu olarak emin adımlar atmak isteyen Özoral, yine kıyı şeridinde otel projesi yapabileceklerini ve butik projelerine devam edeceklerini vurguladı. “Markamızı Iasos olarak tescilledik” diyen Özoral şu bilgileri verdi: “Artık butik projelerde bizde varız. İnşaat yapmakta bir şey yok. Önemli olan kaliteli ürün çıkarmak. Evi alıp yıkıp oturma mantığı bizde olmayacak. İstanbul’da eğer farklı bir proje katma değeri olan bir proje olacaksa yaparız.”

Komşuluk geleneği sürecek
SON yıllarda unutulmaya yüz tutmuş bir çok geleneği Iasos Beach Club Bodrum projesiyle yeniden yaşatacaklarını söyleyen Can Emrah Özoral, “Komşuluk geleneği bizimle sürecek” diye konuştu. Özoral, “Biz sabit insanlar istiyoruz. Ben ve ailemde orada yaşayacak. Daha şimdiden buradan daire alan herkes siteyi çok benimsedi. Herkesin bir planı var.”